«Автоексперт-Київ» якісно, ​​оперативно, за мінімальними цінами
ru

Вічне протистояння пішоходів та автомобілістів…

29-10-2019 134

Вічне протистояння пішоходів та автомобілістів не закінчується…Тим не паче патрульна поліція і ми разом з нею, не перестаємо закликати всіх учасників  дорожнього руху до здорового глузду і, першою чергою, саме пішоходів. Ми сказали «вічне протистояння», хоча вперше зебра, як засіб убезпечення безпеки на дорозі була введена у Великобританії, в місті Слоу 31 жовтня 1951. Отож, навіть 100 років не минуло! Чому ж до голови приходить такий яскравий епітет як «вічне» протистояння? Тому, що зебра на дорозі так і не стала гарантовано безпечною для вічно-поквапливих-кудись-пішоходів. До того ж, вона НА ДОРОЗІ, де вічно-їдуть-кудись-потужні авто. 

Як кажуть:» Пішохід завше правий…,поки живий». Проїзна частина – автомобілям, пішохідні зони – пішоходам.  А от коли останні вибігають в зону автомобілів, тоді  і трапляються найстрашніші ситуації. 42% всіх ДТП з поганими наслідками за перший квартал 2019 року – пригоди із пішоходами. Майже половина! І хто там правий, хто – винуватий – то довгі та виснажливі розбірки.

Практика показує, що дуже багато ситуацій пов’язані з неправомірними діями водіїв. Але ж часто до таких  випадків призводять пішоходи. На водія покладається багато більше відповідальності, більше претензій до його дій. Однак, розуміння того, що вони були неправі, ніяк не допоможе тим 1720 пішоходам, яких доправили до лікарні; особливо, тим 270 особам, що потрапили у морг. Кінцеве визначення вини та покарання винних не поверне ні життя, ні здоров’я тим людям, котрі певні того, що зебра, «чорти б його побрали!», їхня і тільки їхня зона!

Яких правил пішохід зобов’язаний дотримуватись визначено розділом 4 правил дорожнього руху “Обов’язки та права пішоходів”.

Згідно п.1.10 правил дорожнього руху пішохід – особа, яка бере участь у дорожньому русі поза транспортними засобами і не виконує на дорозі будь-яку роботу. До пішоходів прирівнюються також особи, які рухаються в інвалідних колясках без двигуна, ведуть велосипед, мопед, мотоцикл, везуть санки, візок, дитячу чи інвалідну коляску.

  1. Пішохід зобов’язаний переходити проїзну частину по пішохідних переходах, у тому числі підземних і надземних, а у разі їх відсутності – на перехрестях по лініях тротуарів або узбіч.
  2. Перед виходом на проїзну частину з-за транспортних засобів, що стоять, та будь-яких об’єктів, що обмежують оглядовість, пішохід зобов’язаний впевнитись у відсутності транспортних засобів, що наближаються
  3. Чекати транспортний засіб пішохід зобов’язаний на тротуарах, посадкових майданчиках, а якщо вони відсутні, – на узбіччі, не створюючи перешкод для дорожнього руху.
  4. Після висадки з трамвая пішохід зобов’язаний залишити проїзну частину не затримуючись.
  5. У разі наближення транспортного засобу з увімкненим проблисковим маячком червоного та (або) синього кольору і (або) спеціальним звуковим сигналом пішохід зобов’язаний утриматися від переходу проїзної частини або негайно залишити її.
  6. У разі причетності пішохода до дорожньо-транспортної пригоди пішохід зобов’язаний подати можливу допомогу потерпілим, записати прізвища та адреси очевидців, повідомити орган чи підрозділ поліції про пригоду, необхідні дані про себе і перебувати на місці до прибуття працівників поліції.
  7. У місцях, де рух регулюється, пішохід зобов’язаний керуватися сигналами регулювальника або світлофора. У таких місцях пішохід зобов’язаний перебувати на острівці безпеки або лінії, що розділяє транспортні потоки протилежних напрямків, а у разі їх відсутності – на середині проїзної частини і може продовжити перехід лише тоді, коли це буде дозволено відповідним сигналом світлофора чи регулювальника та переконаються в безпеці подальшого руху.
  8. У темну пору доби та в умовах недостатньої видимості, якщо він рухається узбіччям, пішохід зобов’язаний виділити себе, а за можливості мати на зовнішньому одязі світловідбивні елементи, для своєчасного їх виявлення іншими учасниками дорожнього руху.
  9. За межами населених пунктів в разі руху узбіччям чи краєм проїзної частини, пішохід зобов’язаний йти назустріч руху транспортних засобів.
  10. Також пішохід зобов’язаний не виходити на проїзну частину, не впевнившись у відсутності небезпеки для себе та інших учасників руху; не виходити раптово, вибігати на проїзну частину, в тому числі на пішохідний перехід; не допускати самостійний, без нагляду дорослих, вихід дітей дошкільного віку на проїзну частину; не переходити проїзну частину поза пішохідним переходом, якщо є розділювальна смуга або дорога має чотири і більше смуг для руху в обох напрямках, а також у місцях, де встановлено огородження; не затримуватися і не зупинятися на проїзній частині, якщо це не пов’язано із забезпеченням безпеки дорожнього руху; не рухатися по автомагістралі чи дорозі для автомобілів, за винятком пішохідних доріжок, місць стоянки і відпочинку.

Пам’ятайте, що середньої ваги авто має вагу 1500 кілограмів. За умови середньої для руху у місті швидкості автомобіля 60 км, гальмівний шлях складає 15 метрів. Швидкість думки людини, за дослідженнями вчених, досягає 73,5 млн. км/сек. Скористайтеся власними перевагами – думайте головою, не поспішайте!

https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1306-2001-%D0%BF
http://xn--d1ave.xn--j1amh/4-obovyazki-i-prava-pishoxodiv/